Ποιά ήταν τα σπάνια κι ακριβά μοντέλα υπουργικών αυτοκινήτων που ξέμειναν από την προηγούμενη κυβέρνηση και τώρα καταλήγουν σε ιδιώτες μέσω πλειστηριασμών. Ποιοί έσπευσαν να αντικαταστήσουν λόγω κρίσης τα μεγάλα κυβικά με Skoda και μηχανάκια
Η κρίση διαχωρισμούς δεν κάνει, τουλάχιστον έτσι πρέπει, και το δημόσιο κοιτάζοντας πως να εξασφαλίσει χρήματα προβαίνει σε διάφορα μέτρα. Ένα είναι και αυτό των πλειστηριασμών.
Για παράδειγμα, βγαίνουν στο σφυρί όλα τα πανάκριβα αυτοκίνητα των προηγούμενων κυβερνήσεων. Ήδη στον ΟΔΔΥ έχουν φτάσει για πλειστηριασμό 120 κρατικά οχήματα και μέσω αυτών εκτιμάται πως θα υπάρχουν έσοδα της τάξης των 2 εκατομμυρίων ευρώ.
Το συλλεκτικό μοντέλο λιμουζίνας Ηyundai Centennial, με τα δερμάτινα λευκά καθίσματα που δεν κυκλοφόρησε ποτέ στην ελληνική αγορά αλλά ήρθε στη χώρα σε περιορισμένο αριθμό ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, είχε τιμή εκκίνησης τα... 9.900 ευρώ. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είχε εξυπηρετήσει τη Γιάννα Αγγελοπούλου-Δασκαλάκη ενώ ένα αντίστοιχο μοντέλο κάλυπτε τις ανάγκες της πρώην υπουργού Απασχόλησης Φάνης Πετραλιά. Το όχημα της κ. Πετραλιά πουλήθηκε τον περασμένο Μάρτιο από τον ΟΔΔΥ για 14.500 ευρώ.
Στην ίδια τιμή πουλήθηκε η λιμουζίνα του πρώην υπουργού Υγείας Δημήτρη Αβραμόπουλου, ενώ στα χέρια ιδιωτών πέρασε για 26.000 ευρώ η Μercedes 2.700 κυβικών εκατοστών του πρώην υφυπουργού Παιδείας Ανδρέα Λυκουρέντζου και για 28.900 ευρώ η Μercedes με ηλιοροφή του πρώην υπουργού Ανάπτυξης Χρήστου Φώλια.
Ταχύτατα προχωρά και η διαδικασία αντικατάστασης των υπηρεσιακών αυτοκινήτων τα οποία χρησιμοποιούσαν υπουργοί και υφυπουργοί. Τα περισσότερα μάλιστα έχουν ήδη αντικατασταθεί με μικρότερου κυβισμού, με αποτέλεσμα να υπάρξει μείωση από το Δεκέμβριο ως και το Μάιο κατά 254% των δαπανών επισκευής, κατά 318% των δαπανών για ανταλλακτικά και κατά 213,25% των λίτρων βενζίνης που καταναλώθηκαν, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα Δεκεμβρίου 2008-Μαΐου 2009.
Παράλληλα, προς εκποίηση οδηγούνται και τα περισσότερα από τα 900 επιβατικά οχήματα. Από τον περασμένο Φεβρουάριο έχει αποσυρθεί το 30% των συγκεκριμένων αυτοκινήτων.
Να σημειωθεί πως την αρχή έκανε ο Γ. Παπανδρέου αντικαθιστώντας το θωρακισμένο αυτοκίνητο των 4.000 κυβικών εκατοστών, το οποίο χρησιμοποιούσε ο Κ. Καραμανλής, με το υβριδικό Τoyota Ρrius μόλις 1.600 κυβικών εκατοστών.
Ο Γιάννης Ραγκούσης κυκλοφορεί με ένα Golf 1.400 κυβικών ενώ είναι χαρακτηριστικό πως για τις ανάγκες της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Τάξης ξοδεύτηκαν το 2007 άλλα 162.000 ευρώ για την αγορά μιας ακόμη θωρακισμένης λιμουζίνας.
Επίσης, την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή, δεν εκταμιεύθηκε το ποσό των 550.000 ευρώ για την αγορά επίσης μιας θωρακισμένης λιμουζίνας από τον τότε υπουργό Δι καιοσύνης Σ. Χατζηγάκη. Το ποσό είχε εγγραφεί προς διάθεση το 2007 από το Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων, παρά το γεγονός ότι το υπουργείο Εσωτερικών είναι αρμόδιο για τη διαχείριση των κρατικών αυτοκινήτων.
Και οι περικοπές δεν σταματούν εκεί. Ο κ. Καστανίδης χρησιμοποιεί ένα Skoda για τις μετακινήσεις του, όπως φραγμός έχει μπει και στη χρήση υπηρεσιακών οχημάτων από στελέχη του υπουργείου, όταν επί ημερών του κ. Δένδια τα υπηρεσιακά οχήματα παρουσίαζαν συνέχεια βλάβες. Οι δαπάνες για συντήρηση και επισκευή των οχημάτων αυτών έφταναν τα 4.450 ευρώ τον μήνα. Αντιστοιχούν δηλαδή στο 26,6% των ποσών τα οποία δαπανήθηκαν μηνιαίως το τελευταίο διάστημα σε ανταλλακτικά και επισκευές για το σύνολο του στόλου 172 οχημάτων που υπάγονται στην αρμοδιότητα του υπουργείου Εσωτερικών - κυβερνητικά, δικαστικών λειτουργών, εξυπηρέτησης ξένων αποστολών κ.ά.
Σε ανάλογες κινήσεις προχώρησε και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ε. Βενιζέλος. Η πρώτη αφορούσε τον παροπλισμό τόσο της 500άρας Μercedes S, όσο και του μεγάλου κυβισμού οχήματος τύπου τζιπ (μία ΒΜW Χ5) που χρησιμοποιούσε τα τελευταία χρόνια ο προκάτοχός του και η αντικατάστασή τους από ένα Skoda για την κάλυψη των υπηρεσιακών αναγκών του.
Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Θόδωρος Πάγκαλος οδηγεί ένα Ford 1.600 κ. εκ., ο υπουργός Επικρατείας Χάρης Παμπούκης χρησιμοποιεί ένα Τoyota 1.500 κ. εκ., ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής κινείται με ένα Volvo 1.600 κ. εκ., ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Παπακωνσταντίνου και ο υπουργός Εργασίας Ανδρέας Λοβέρδος έχουν από ένα Αudi 1.600 κ.εκ., ο υφυπουργός Εσωτερικών Γιώργος Ντόλιος χρησιμοποιεί για τις μετακινήσεις του ένα Seat 1.600 κ. εκ., η υφυπουργός Υγείας Φώφη Γεννηματά ένα VolksWagen 1.400 κ. εκ. ενώ η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου κινείται με ένα Skoda 1.200 κ. εκ. Με Skoda κινείται και ο σημερινός υπουργός Δ. Ρέππας, ενώ από 1,8 εκ. ευρώ έσωσε τον λαό η κ. Μπατζελή η οποία μπλόκαρε την προμήθεια 53 αυτοκινήτων τζιπ, συνολικού κόστους 1,8 εκατομμύρια ευρώ.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Έφυγε ο Ντάισελμπλουμ και ομολογεί αυτό που όλοι λέγανε !!! Ότι όλα έγιναν για τις τράπεζες και τους ξένους επενδυτες....
του Θάνου Καμήλαλη απο το thepressproject O Ντάισελμπλουμ περνάει μία κρίση… ειλικρίνειας. Το πρώτο «χτύπημα» ήρθε στις αρχές Νοεμβρίου ότ...
-
Θέλετε και άλλους κομματικούς διορισμούς; Δείτε στο "ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε." πως έβαζαν μέσα από παιδιά βουλευτών μέχρι και αρραβωνιαστ...
-
Είναι ένα ερώτημα που επανειλημμένα έχει απασχολήσει την ανθρωπότητα. Εδώ και χιλιάδες χρόνια, οι φιλόσοφοι προβληματίζονται για το αν η ...
No comments:
Post a Comment