Thursday, July 8, 2010

Η απόδειξη για τα κάυσιμα απο τα Βενζινάδικα ΠΡΕΠΕΙ να έχει σφραγίδα στο πίσω μέρος και τον αριθμό του αυτοκινήτου.

Αποδείξεις λιανικής και όχι τιμολόγια υποχρεούνται να εκδίδουν τα πρατήρια για πωλήσεις καυσίμων αξίας μέχρι 300 ευρώ. Στις περιπτώσεις αυτές οι αποδείξεις υπέχουν θέση τιμολογίου και οι φορολογούμενοι-καταναλωτές έχουν τα ίδια δικαιώματα έκπτωσης, με αυτά που ίσχυαν και για τα τιμολόγια. Για πωλήσεις αξίας άνω των 300 ευρώ, παραμένει η υποχρέωση έκδοσης τιμολογίου. Σχετική εγκύκλιο απέστειλε η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος (ΟΒΕ) προς τις Ενώσεις-μέλη της για την έκδοση αποδείξεων, λόγω των προβλημάτων που δημιουργούνται με τους πελάτες τους.

Όπως αναφέρει η ΟΒΕ:

Α. Για πωλήσεις έως 300 ευρώ ανά συναλλαγή

Σύμφωνα με την Υπ. Aπόφαση ΠΟΛ1091/14-6-2010 τα πρατήρια υγρών καυσίμων όταν πωλούν καύσιμα (πετρέλαιο κίνησης, βενζίνη) από την αντλία σε επαγγελματίες (επιχειρήσεις, ελεύθεροι επαγγελματίες, αγρότες, φορτηγά, ταξί κ.λπ.) έως και 300 ευρώ ανά συναλλαγή εκδίδουν υποχρεωτικά απόδειξη λιανικής πώλησης (ΑΛΠ) από την ταμειακή μηχανή και όχι Τιμολόγιο-Δ.Α.

Η απόδειξη λιανικής πώλησης, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, αντικαθιστά το τιμολόγιο, δηλαδή υπέχει θέση τιμολογίου, τίθεται η σφραγίδα του πρατηρίου στο πίσω μέρος αυτής και αναγράφεται ο αριθμός κυκλοφορίας του αυτοκινήτου που εφοδιάζεται με τα καύσιμα.

Σύμφωνα, επίσης, με την ίδια υπουργική απόφαση οι λήπτες- επιτηδευματίες με τις αποδείξεις λιανικής πώλησης έχουν τα ίδια φορολογικά δικαιώματα, όπως στα τιμολόγια (παραστατικό δαπάνης, διαχωρισμός του ΦΠΑ για έκπτωση αυτού στις περιπτώσεις που προβλέπουν οι διατάξεις του ΦΠΑ) κάνουν κανονικά χρήση των αποδείξεων λιανικής πώλησης.

Β. Για πωλήσεις πάνω από 300 ευρώ ανά συναλλαγή

Για τις μεμονωμένες χονδρικές πωλήσεις πετρελαίου κίνησης ή βενζίνης άνω των 300 ευρώ ανά συναλλαγή, εκδίδεται σε κάθε περίπτωση Τιμολόγιο-Δελτίο Αποστολής (Τ-ΔΑ), ή Δελτίο Αποστολής και Τιμολόγιο Πώλησης και η σχετική απόδειξη λιανικής πώλησης που «αντικαθίσταται» επισυνάπτεται στο πρωτότυπο Τ-ΔΑ ή Τιμολόγιο και παραδίδεται στον πελάτη – αγοραστή.

2 comments:

Anonymous said...

Το απόλυτο χάος επικρατεί τις τελευταίες ημέρες σε πρατήρια καυσίμων και ΤΑΞΙ, μετά τις αλλαγές στη φορολογία, που έφερε ο νέος φορολογικός νόμος. Από τη μία η έλλειψη ενημέρωσης πολλών καταναλωτών και από την άλλη η απροθυμία συνεργασίας εμπόρων και επιχειρηματιών, έχουν προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στην όλη διαδικασία. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή:

ΚΑΥΣΙΜΑ: H... "AΓΝΩΣΤΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ"

Έχουν περάσει περισσότερες από είκοσι μέρες, όπου ισχύει η εγκύκλιος του υπουργείου οικονομικών, σύμφωνα με την οποία καταργείται η έκδοση τιμολογίων, για ποσά έως 300 ΕΥΡΩ. Για αυτά τα ποσά, τα τιμολόγια αντικαθίστανται από αποδείξεις. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να σφραγιστεί το πίσω μέρος της απόδειξης και να αναγραφεί εκεί και ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος. Η απόδειξη αυτή, λοιπόν, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως τιμολόγιο. Σε περίπτωση, που το ποσό ξεπερνά τα 300 ΕΥΡΩ, τότε εκδίδεται κανονικά τιμολόγιο.

Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι οι περισσότεροι ιδιοκτήτες και οδηγοί οχημάτων δεν είναι ενημερωμένοι για την αλλαγή αυτή, με αποτέλεσμα να ζητούν μετ΄ επιτάσεως τιμολόγια από τους πρατηριούχους, οι οποίοι προσπαθούν με τη σειρά τους να τους εξηγήσουν τι ισχύει πλέον. Μάλιστα, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις, όπου οι πρατηριούχοι έχουν αναρτήσει την εγκύκλιο σε εμφανές σημείο και – παρά το γεγονός ότι την εμφανίζουν στους πελάτες τους – δεν τους πείθουν και οι διαπληκτισμοί δεν λείπουν.

ΤΑΞΙ: ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΚΟΨΟΥΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ

Από την 1η Ιουλίου οι οδηγοί ΤΑΞΙ υποχρεούνται στην έκδοση αποδείξεων προς τους πελάτες τους, αφού πλέον δεν φορολογούνται τεκμαρτά. Παρά το γεγονός αυτό, όμως, πολλοί είναι αυτοί που αρνούνται σθεναρά να κόψουν το “μαγικό χαρτάκι”. Μάλιστα, παρακολουθήσαμε στην τηλεόραση αυτοκινητιστές να δηλώνουν χωρίς κανέναν ενδοιασμό ότι δεν δίνουν αποδείξεις, γιατί – πολύ απλά – θα επιβαρυνθούν φορολογικά ! Άλλοι επικαλούνται βλάβη στην ταμειακή τους μηχανή για να μην εκδώσουν απόδειξη. Για το σκοπό αυτό, το υπουργείο οικονομικών διευκρινίζει – με εγκύκλιό του – ότι οι ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ πρέπει να εκδίδουν χειρόγραφες αποδείξεις, που ισχύουν κανονικά, σε περίπτωση που υπάρχει τέτοιο τεχνικό πρόβλημα. Το λόγο πλέον έχει το υπουργείο οικονομικών και το ΣΔΟΕ, που καλούνται να προχωρήσουν άμεσα σε μαζικούς ελέγχους.

Anonymous said...

[ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΜΕΡΚΕΛ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ]

Το ταξί παντού στην Ευρώπη, είναι πανάκριβο. Για παράδειγμα στο Μόναχο μια διαδρομή μέχρι το αεροδρόμιο της πόλης, αντίστοιχη με τη διαδρομή έως το Ελ. Βενιζέλος, κοστίζει τρεις φορές περισσότερο απ' ότι εδώ! Διαρκεί γύρω στα 40 λεπτά, χρόνος αρκετός για ενδιαφέρουσα κουβέντα.
Θα περίμενα ο συνομιλητής μου, που είναι οδηγός και ιδιοκτήτης του ταξί, να είναι ευχαριστημένος με τη δουλειά του, αφού το κόμιστρο που εισπράττει είναι υψηλότατο. Ο ίδιος όμως υποστηρίζει πως το μεροκάματο επαρκεί απλώς να διαβιεί η τετραμελής οικογένεια του. Μέχρι εκεί. Δεν υπάρχουν περιθώρια για διασκέδαση, ταξίδια, έξτρα αγορές, έκτακτα έξοδα.
Η αλήθεια είναι πώς το κόστος της ζωής στην πλούσια Βαυαρία είναι πολύ υψηλό, ενώ τα μεροκάματα έχουν συμπιεστεί, με συνέπεια να έχει μειωθεί η δουλειά. Όμως το πραγματικό πρόβλημα του, όπως λέει ο ίδιος, είναι οι φόροι. Σχεδόν το 50% της είσπραξης πάει στο κράτος! Κατ' αρχήν είναι ο ΦΠΑ που αποδίδει κάθε μήνα, γύρω στα 1000 ευρώ, όπως προκύπτει από τις αποδείξεις που υποχρεωτικά κόβει. Είναι επίσης οι φόροι που πληρώνει μέσω της φορολογίας των (πανάκριβων) καυσίμων, όπως και οι φόροι που επιβαρύνουν τις επισκευές και τη συντήρηση του αυτοκινήτου του.
Κυρίως όμως είναι ο φόρος που πληρώνει στο τέλος του χρόνου, τεκμαρτός μεν, σε κλίμακα όμως που προκύπτει από τα χιλιόμετρα που έχει κάνει στη διάρκεια όλης της χρονιάς. Μάλιστα αν θελήσει να ταξιδέψει για διακοπές με το ταξί του, θα το δηλώσει στον κράτος, θα αφαιρεθούν τα χιλιόμετρα μεν, αλλά θα πληρώσει ένα σημαντικό αντίτιμο, όχι λιγότερο από 150- 200 ευρώ! Με άλλα λόγια ο γερμανός φίλος αποδίδει ετησίως στο κράτος από 14 έως 18 χιλιάδες ευρώ, πλέον των φόρων σε καύσιμα και επισκευές.
Είναι δε αδιανόητο να κλέψει. Συνεργεία της εφορίας θα τον ελέγξουν, αντιγράφοντας επί τόπου από το GPS του ταξί ηλεκτρονικά, όλες τις διαδρομές του τελευταίου 48ωρου και συγκρίνοντάς τις με τις αποδείξεις που έχει κόψει. Το πρόστιμο αν παρανομήσει είναι επαχθές και ο κίνδυνος αφαίρεσης της άδειας μεγάλος. Επίσης κάθε 18 μήνες θα αντιγραφούν στον υπολογιστή της εφορίας όλα τα δεδομένα από την κάρτα μνήμης του ταξιμέτρου!
Και αν φοβάστε μήπως σας έκλεψε, αρκεί να πάτε με την απόδειξη πληρωμής στην τροχαία. Αναγράφει που σας πήρε, που σας πήγε, πόσα χιλιόμετρα και πόση ώρα έκανε. Με βάση τα στοιχεία αυτά η αστυνομία υπολογίζει αν η χρέωση ήταν σωστή ή όχι. Αν όχι, σε 24 ώρες θα του έχει αφαιρεθεί η άδεια για 6 μήνες! Σε περίπτωση υποτροπής θα του αφαιρεθεί δια παντός!
Οποιαδήποτε προσπάθεια για συγκρίσεις με τα καθ' ημάς απλώς είναι απογοητευτική!

Έφυγε ο Ντάισελμπλουμ και ομολογεί αυτό που όλοι λέγανε !!! Ότι όλα έγιναν για τις τράπεζες και τους ξένους επενδυτες....

του  Θάνου Καμήλαλη απο το thepressproject O Ντάισελμπλουμ περνάει μία κρίση… ειλικρίνειας. Το πρώτο «χτύπημα» ήρθε στις αρχές Νοεμβρίου ότ...