ΑΘΗΝΑ
Εντός 15 ημερών θα πρέπει να απαντήσουν όλες οι δημόσιες υπηρεσίες για το μέγεθος και το είδος του προσωπικού που απασχολούν αμέσως μόλις λάβουν την επόμενη εβδομάδα την εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών.
Στόχος είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, να ξεκινήσει η πλήρης ανακατανομή του προσωπικού σε υπουργεία, ΝΠΔΔ και ΟΤΑ. Συγκεκριμένα θα πρέπει να αναφέρουν το πλεονάζον προσωπικό ή τα κενά που έχουν.
Επίσης στις απαντήσεις θα πρέπει να αναγράφονται οι αποσπασμένοι ή υπάλληλοι με μετάταξη και εκείνοι που είναι δευτεροβάθμιας ή πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.
Όπως και στον «Καλλικράτη», οι μετατάξεις θα είναι για ένα μήνα εθελοντικές, ενώ στη συνέχεια τα κενά θα καλυφθούν με υποχρεωτικές μετατάξεις με γνώμονα την οικογενειακή κατάσταση, την εντοπιότητα και την προϋπηρεσία.
Εάν κάποιος υπάλληλος αρνηθεί θα καταγγέλλεται αμέσως η σύμβαση του. Κενά έχουν εντοπιστεί από το υπουργείο Εσωτερικών στα ασφαλιστικά ταμεία, τα δικαστήρια, τις εφορίες, τα τελωνεία, τα νοσοκομείο και τα κέντρα υγείας.
Όσοι μεταταγούν θα λαμβάνουν τις αποδοχές των συναδέλφων τους στη νέα υπηρεσία κι αν είχαν επιπλέον αποδοχές θα λαμβάνουν τη διαφορά που δεν θα ξεπερνάει όμως το ποσό των 500 ευρώ, η οποία θα μειώνεται σταδιακά.
Το ενιαίο μισθολόγιο για το Δημόσιο θα ξεκινήσει στα μέσα του 2011 και αναμένεται να πλήξει υψηλόμισθους υπαλλήλους κυρίως στα υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών κυρίως λόγω της μείωσης ή κατάργησης επιδομάτων.
Απώλειες στις απολαβές τους έως και 20% θα έχουν, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, κατά κύριο λόγο οι εφοριακοί, οι τελωνειακοί και οι υπάλληλοι πολιτικής αεροπορίας. Την ίδια στιγμή όμως υπολογίζεται πως χαμηλόμισθοι υπάλληλοι που έχουν τα ίδια τυπικά προσόντα θα κερδίσουν από το νέο μισθολόγιο.
Σήμερα η κυβέρνηση αναμένεται να ανακοινώσει το πλήρες πακέτο οργανισμών ή φορέων του Δημοσίου που θα καταργηθούν μέσα στο 2011.
Σε αυτούς τους οργανισμούς δεν θα ανανεωθούν οι συμβάσεις και θα καταβληθούν αποζημιώσεις, ενώ για τους μόνιμους ή αορίστου χρόνου υπαλλήλους προβλέπονται μετακινήσεις σε άλλες υπηρεσίες.
ΣΤΟΧΟΙ
Στόχος του νέου μισθολογίου θα είναι η ανατροπή της αναλογίας μισθού-επιδομάτων, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις οι πρόσθετες αμοιβές ξεπερνούν το βασικό μισθό του υπαλλήλου. Στόχος είναι ο βασικός μισθός να αποτελεί το 80% των αποδοχών και τα επιδόματα το 20%. Διατηρείται έτσι ουσιαστικά, μόνο το οικογενειακό επίδομα και το επίδομα θέσης, το οποίο θα συσχετιστεί και με την παραγωγικότητα. Συνολικά οι 768.000 δημόσιοι υπάλληλοι λαμβάνουν σήμερα 100 γενικά επιδόματα που κοστίζουν στον προϋπολογισμό 5,2 δισ. ευρώ, όταν οι βασικοί μισθοί έχουν κόστος 6,9 δισ. ευρώ.
Τα σημαντικότερα επιδόματα, τα οποία θα καταργηθούν ή ορισμένα απ' αυτά θα ενσωματωθούν στο βασικό μισθό είναι η προσωπική διαφορά 176 ευρώ που λαμβάνουν οι περισσότεροι υπάλληλοι, το επίδομα πληροφορικής, εξωδιδακτικής απασχόλησης για εκπαιδευτικούς και το επίδομα προβληματικών περιοχών για όσους υπηρετούν στην παραμεθόριο.
Στο στόχαστρο μπαίνουν τα «ρετιρέ» Υπουργείων, όπου τα επιδόματα φθάνουν ή ξεπερνούν και το 50% του βασικού μισθού. Με βασικό μισθό 984 ευρώ, συν τα επιδόματα οι αποδοχές διαμορφώνονται στο Υπουργείο Οικονομικών έως 2.309 ευρώ, στο Υπουργείο Ανάπτυξης έως 1.851 ευρώ, στο Υπουργείο Δικαιοσύνης έως 1.747 ευρώ και στο ΥΠΕΧΩΔΕ έως 1.698 ευρώ.
''Οι μαζικές απολύσεις του Δημοσίου είναι λάθος πολιτική. Η μείωση του Δημοσίου μπορεί να γίνει πλέον με πιο πρόσφορες τακτικές, όπως το μέτρο πρόσληψης ενός για κάθε πέντε που συνταξιοδοτούνται για τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο πρόεδρος της ΝΔ Αντώνης Σαμαράς.
Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες το Υπουργείο Εσωτερικών θα προτείνει στο διάλογο που θα έχει με την ΑΔΕΔΥ την δημιουργία κλαδικών μισθολογίων τα οποία θα αφορούν τους διοικητικούς υπάλληλους, ενώ θα εξομοιωθούν μισθολογικά, σε βάθος 4ετιας υπάλληλοι ιδίων προσόντων ανεξαρτήτως που υπηρετούν. Κερδισμένοι θα είναι οι χαμηλόμισθοι υπάλληλοι.
Εκτός από τη μείωση προσωπικού και δρομολογίων, οι 12.000 στις αστικές συγκοινωνίες θα δουν περαιτέρω μειώσεις στις απολαβές τους, οι οποίες θα περικοπούν, συνολικά, έως και 40%. Θα εξαφανιστούν επιδόματα τα οποία χαρακτηρίζονται παράλογα όπως τα επιδόματα παραλαβής-παράδοσης λεωφορείου εκτός αμαξοστασίου, έγκαιρης προσέλευσης στην εργασία και τοποθέτησης κεραίας για τους οδηγούς τρόλεϊ, που επαναφέρουν τις ηλεκτρικές κεραίες των οχημάτων όταν φεύγουν από τα ηλεκτροφόρα σύρματα.
No comments:
Post a Comment