Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε ποντάρει πολλά στο "Ήφαιστος" και προκειμένου αυτό να εφαρμοστεί είχε αναγκαστεί να «προσφέρει» στους βενζινοπώλες ως δέλεαρ την επαναφορά τους στην κατηγορία βιβλίων Α. Το "Ήφαιστος" εφαρμόστηκε και κατ΄επανάληψη, το Capital.gr είχε επισημάνει διάφορα περίεργα φαινόμενα, όπως για παράδειγμα ότι εμφανίζονταν τεράστιοι όγκοι πωλήσεων πετρελαίου θέρμανσης τον Απρίλιο ή ότι συνολικά τις δύο χρονιές που εφαρμόστηκε ο "Ήφαιστος" οι πωλήσεις του θέρμανσης είχαν αύξηση, ανάλογη της μείωσης του πετρελαίου κίνησης.
Το πρόβλημα με το σύστημα, τονίζουν πηγές της αγοράς, ήταν ότι ήταν «ανοιχτό»: αρκούσαν κάποια ΑΦΜ και η δήλωση του διανομέα ότι έγιναν οι πωλήσεις, χωρίς να υπάρχει κανένας απολύτως έλεγχος από πλευράς πολιτείας. Ακόμη και σε περιπτώσεις που «φώναζαν» από μακριά ότι υπήρχε πρόβλημα (πχ επαρχιακά πρατήρια που τον Απρίλιο πουλούσαν τεράστιους όγκους θέρμανσης που προφανώς υποκαθιστούσε αγροτικό πετρέλαιο κίνησης) δεν έγιναν ποτέ έλεγχοι και εκτιμάται ότι χάθηκαν εκατομμύρια ευρώ σε φόρους.
Ορισμένοι στην αγορά πιστεύουν πάντως ότι η κατάργηση του συστήματος έστω και αν αυτό ήταν γραφειοκρατικό και μειωμένης αποτελεσματικότητας, συνιστά πισωγύρισμα στη μάχη κατά της λαθρεμπορίας.
Κοινή πεποίθηση στην αγορά είναι ότι τελικά θα επιστρατευτεί από την επόμενη σεζόν η εξίσωση των φόρων μαζί με ένα σύστημα επιστροφής της διαφοράς που θα είναι διαφορετική ανάλογα με γεωγραφικά και εισοδηματικά κριτήρια. Το πότε θα γίνει αυτό είναι άγνωστο, με το πιο πιθανό σενάριο να κάνει λόγο για εξίσωση των φόρων στο θέρμανσης και το κίνησης από την επόμενη σεζόν. Κάποιοι στην αγορά πάντως «διαισθάνονται» ότι ίσως αυτό γίνει πολύ νωρίτερα...
Τέλος σε σχέση με την τιμή εκκίνησης αύριο για το θέρμανσης, τις τελευταίες ημέρες οι τιμές παραμένουν σταθερές με μια ελάχιστη διαφοροποίηση προς τα κάτω. Έτσι η εκτιμώμενη τιμή διάθεσης για την Αθήνα τουλάχιστον, τοποθετείται στα 67 με 67,5 λεπτά το λίτρο.
No comments:
Post a Comment